??? ۵ عینک آینده نگری
     
    ✅ به نقل از لوسیوس سنکا فیلسوف یونانی در دو هزار سال قبل:
     
    “زمانی خواهد آمد که شگفت زده خواهیم شد که چگونه چیزهایی به این وضوح را نمی دانستیم”
     
    هدف مدیریت آینده کمک به افراد و سازمانها برای پیش بینی بخش وسیعتری از آینده است.بخصوص در زمینه کسب و کار، تمایل داریم نسبت به رقبای خود بخش بیشتری از آینده را ببینیم.
    برای رسیدن به این هدف، بایستی پاسخ های اصولی و سیستماتیک برای پنج سوال کلیدی آینده پیدا شود؛ 
    سوال هایی که به ۵ عینک آینده نگری مرتبط خواهند شد.
     
    ◀️  عینک های آینده نگری:
     
    عینک آبی(تحلیل فرضیات)
     
    شرایط بازار، کار و زندگی ما در ۵ تا ۱۰ سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟
     
     عینک قرمز(تحلیل شگفتی)
     
    چگونه باید خود را برای رویدادها و رخدادهای شگفتی ساز ممکن در آینده آماده سازیم؟
     
     عینک سبز (ایجاد فرصت)
     
    این تغییرات باعث چه فرصت ها و تهدید هایی در بازار، محصول، استراتژیها، فرآیندها و ساختارهای ما خواهد شد؟
     
     عینک زرد (ایجاد دیدگاه)
    تمایل داریم در ۵ تا ۱۰ سال آینده از منظر دیدگاه استراتژیک، شرکت ما چگونه به نظر برسد؟
     
     عینک بنفش (توسعه استراتژی)
    برای تحقق بخشیدن به دیدگاه استراتژیک ،چگونه باید استراتژی خود را تدوین نماییم؟
© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پایگاه رسمی کنفرانس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس